29 Nisan 2017 Cumartesi

GAZİEMİR'İN REFERANDUM ANALİZİ...

SINAVA GİRECEK ÖĞRENCİLER ve AİLELER MUTLAKA OKUMALI

Eğitim Koçu İsmail Yaşadı 12 Mart 2017 pazar günü YGS sınavına hazırlanan öğrencilere ve ailelere önemli önerilerde ve uyarılarda bulundu...

03 Mart 2017 Cuma 11:56
SINAVA GİRECEK ÖĞRENCİLER ve AİLELER MUTLAKA OKUMALI

Eğitim Koçu İsmail Yaşadı 12 Mart 2017 pazar günü YGS sınavına hazırlanan öğrencilere ve ailelere önemli önerilerde ve uyarılarda bulundu: Aileler öğrenciye koşulsuz güvenmeli. Güvenini ifade etmeli. Sınavda kolay sorular karşısında öğrenci 'bu kadar kolay soru mu olur!'düşüncesinden uzaklaşmalı.Uzun soruları gördüğünde ürkmemeli, korkmamalı.Geçmiş tecrübeler ortaya koymaktadır ki, uzun sorular daha kolay çözülebilmektedir. 

Yerel Haberci olarak kendiside bir matematik öğretmeni olan bunun yanında İstanbul Yedi Tepe Üniversitesi'nden Eğitim Koç'u sertifika sahibi İsmail Yaşadı ile yaklaşan üniversite sınavını ve sınava girecek öğrencilerin ve ailelerinin sınava nasıl hazırlanmaları gerektiği konusunda bir söyleşi gerçekleştirdik.

Eğitim Koçu'ndan sınav esnasında öğrencilerin nelere dikkat etmesi gerektiği konusunda bilgileri de öğrendik.

Sayın İsmail Yaşadı öncelikle böylesi bir önemli konuda bize zaman ayırdığınız, bilgilerinizi bizimle paylaştığınız size okuyucularımız adına teşekkür ediyoruz. Hocam üniversite sınavına kısa bir süre kaldı, öğrencilerin bu süre içerisinde ne yapmalarını önerirsiniz?

Öncelikle ben de sizlere bu fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim. Sınava hazırlık konusuna gelince;

Sınav maratonuna başladıklarından beri öğrencilere en önemli tavsiyemiz, düzenli bir çalışma planı yapmak olduğunun önemini vurguluyoruz.

Bu kalan süre içinde, öncelikle eksiklerini doğru bir şekilde tespit edip, ivedilikle buna uygun bir çalışma planı yapmaları, zamanı doğru kullanma adına çok yararlı olacaktır. Zira zamanı düzgün kullanamadıklarında kaygı seviyesi iyice yükselecek ve öğrencinin daha gergin olmasına sebep olacaktır.

Öğrencilerin çoğunda kaygı seviyesinin yüksek olmasını nasıl yorumluyorsunuz?

Aslına bakacak olursanız biz öğrencilerden hiç bir zaman sıfır kaygı beklemiyoruz. Kaygı kontrol edilebildiğinde hedefe yürümek için öğrenciye enerji verecektir.

Öğrencilerin çoğu derste uykusu geldiğinden ya da dikkatlerini toplayamadıkları için öğrenememekten şikayetçi bunun sebepleri nelerdir?

Öğrenci eğer ders sırasında uyukluyorsa bu genel uyarılmışlık haliyle ilişkilidir.

Uyarılmışlık hali bireyin çevreden gelen uyarıcıları alma derecesidir. Öğrenmenin sağlanması isteniyorsa öğrencinin bilincinin tamamen açık olması gerekmektedir. Tüm enerjisini ders dinlemeye vermelidir.

Öğrenci ders sırasında çıkışta neler yapacağını, kimle yapacağını ya da bir anısını aklına getiriyorsa öğrenme gerçekleşmeyecektir. Tam tersi olarak derse çok yüksek konsantre olunması da  öğrenciyi olumsuz etkiler.

Genel uyarılmışlık hali çok yüksek ya da çok düşükse öğrenme gerçekleşmez.

Peki  kalan zamanda öğrencilere yararlı olacak en çok hangi çalışmaları yapmalarını önerirsiniz?

Öğrencilerimizin yaptıkları planda en önemli yer, olabildiğince deneme sınavı uygulanmasıdır.

Ne kadar çok deneme sınavı çözerlerse, gerçek sınav için deneyim kazanarak soruları nasıl

çözecekleri, süreyi nasıl kullanacakları, hangi yöntemlerle sınavla baş edebileceklerini tecrübe etmiş olurlar.

Sizi bulmuşken branşınız olan matematikle ilgilide bir iki soru sormak isterim! Öğrencilerin en zorlandığı derslerin başında matematik geliyor, nedenini hep merak etmişimdir, sizce neden!?

Aslında bu konu ayrı bir zamanda özel olarak başlı başına konuşulmalı.

İleriki günlerde bunu geniş bir şekilde ele almayı umut ediyorum!

Bu konuda benim fikrime gelince, öğrencilerin ilk okul çağından itibaren matematiği günlük hayatla ilişkilendirememesinden kaynaklanıyor.

Matematik soyut olarak öğretildiğinde öğrenci sıkılıyor. Derhal ön yargı oluşturarak o meşhur soruyu sordurtuyor; Biz bunları günlük hayatta nerede kullanacağız?

İşte aslında her şey bu soruda gizli. Eğer öğrenci hayatının her alanında matematiği kullandığının farkına varırsa sevmeye başlıyor ve başarılı oluyor. Somutlaştırmak kritik nokta.

YGS'de (Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı'nda) son senelerde sorulan matematik soruları hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?

40 sorunun 33'ü matematik 7'si geometri konularıyla ilgili. Öğrencinin okuduğunu anlayabilme gücüyle  dört işlem becerisini ölçüyor.

Uzun metinli, zorluk seviyesi yüksek problem sorularında artış görmekteyiz. Genel olarak konulara hakim olan öğrencilerin zorlanmadan çözebilecekleri sorulardan oluşuyor.

Benim fikrimi sorarsanız bu senede çalışan öğrencinin rahatlıkla yapabileceği sorular bekliyorum.

Geçen sene Geometri'de de alışkanlıklarımız dışına çıkan soru dağılımlarıyla karşılaşmadık. 2015 yılında 8 geometri sorusu varken, 2016 yılında 7 geometri sorusu soruldu. Geçmiş yıllara göre daha kolay sorulardan oluşuyor.

Sınava yaklaşırken aile tutumu nasıl olmalıdır?

Ailelerimiz öncelikle öğrencilerimizin zor bir süreçten geçtiklerini kabul etmeli, her zamankinden daha fazla anlayış göstermeli, karşılarına alıp onları dinlemeli, ancak her sıkıntısını gidermeye çalışmamalıdırlar.

Kimi zaman sadece onların dertlerini dinlemek bile yeterli olacaktır.  Bu zorlu dönemde çocuklarına ayırdıkları zamanı artırmak onlar için önemlidir.

En önemli aşılanması gereken duygu ise güvendir.

Koşulsuz olarak güvenildiğini hisseden öğrenci rahatlayacak ve kendine olan güven artacaktır. Her şartta onu seveceğini aile göstermelidir.

Ailelerin kaçınması gereken tutumlar öncelikle aşırı baskıcı ve sonuca bağlı zorlamalarıdır. 

Sürekli hedefi daha yükseğe koymak, başarıdan tatmin olmamak, hep daha fazlasını istemek öğrenciyi strese sürükleyen en önemli unsurlardandır.

Ailelerin sürekli 'senin için neler yaptık, ne zorluklar çektik, bunu yapmak zorundasın, bak ettiğimiz masrafları görüyorsun' gibi cümleler kurması öğrenciye yarardan çok zarar verecektir. Aileler bu konuşmalardan kaçınmalıdır.

Biraz da sınav anını konuşursak, testleri çözerken nelere dikkat etmeliler?

*Öncelikle hangi bölüm olursa olsun başlamadan bir gözden geçirmeyi öneriyoruz. Bu onların o bölüm hakkında genel bir kanıya sahip olmalarını sağlayacaktır.

*Sınavda zor sorular olduğu gibi kolay sorularda olacaktır, 'bu kadar da kolay soru olur mu' gibi düşüncelerden öğrenci sıyrılmalıdır.

*Soruların uzun olması ve ürkütücü görünmesi öğrenciyi korkutmamalı, geçmişten gelen

tecrübelerimizden görüyoruz ki uzun sorular daha kolay çözülebilmektedir.

*Soruların köklerine ve altı çizili kısımlarına dikkat edilmelidir.

*Sınavda yaşanan en büyük sıkıntılardan bir tanesi testi cevaplandırma sırasıdır.

Öğrenci en başarılı olduğu alandan başlaması, öğrencinin sınav kaygısını normal seviyelere indirmesine yardımcı olacaktır.

Burada en önemli detay deneme sınavlarında uygulanan sıralamanın gerçek sınavda değiştirilmemesidir.  Farklı bir sıralama uygulamanız, sizi zorlayacaktır.

*Soruların cevaplarını kodlamayı sona bırakmayın! Soruyu çözdüğünüz anda hemen kodlamayı yapılmalıdır. Sona bırakırsanız kaydırma yapma riskiniz artacaktır.

*Eğer süreniz kalırsa kontrol etmeyi unutmayın.

Tüm öğrencilerin emeğinin karşılığını alacağı bir sınav olmasını dilerim..

İSMAİL YAŞADI.....................................

1989 yılında İzmir'de doğdu. Ortaokulu ve Liseyi Gaziemir'de bitirdi. Üniversiteyi okurken aynı zamanda pedagojik formasyonu aldı. 2011 yılından itibaren Devlet okulu, dershane ve özel okul olmak üzere çeşitli kurumlarda çalıştı. İstanbul Yeditepe Üniversitesi'nde eğitim ve öğretim koçluğu başta olmak üzere, hafıza teknikleri, nlp uzmanlığı eğitimlerini tamamlayıp sertifikalarını aldı. Şu anda Gaziemir Özel Kent Kolejinde görev yapmaktadır..

 

 

 

  

YEREL HABERCİ HABER MERKEZİ

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    ARŞİV